HOTPOWERS

nuf

Siaran Langsung dari Masjid Nabawi -

2
Makkah LiveTV

إذا لم يعمل البث يرجى الضغط هنا

Sunday, January 08, 2012

Perlantikan Terbaru Ahli Majlis Agama Pulau Pinang

Kalau nak diikutkan perlantikan terdahulu yang berkuat kuasa selama 2 tahun bermula pada 1 januari 2010 semua perlantikan yang ada telahpun tamat tempohnya dan memerlukan perlantikan baru yang berkuat kuasa bermula dari 1 januari 2012.

Tapi sampai hari ini tak nampak apa-apa laporanpun dari kerajaan negeri Pulau Pinanag tentang perlantikan terbaru semua ahli majlis agama negeri Pulau Pinang.

Dengar khabarnya penyandang YDP kepada MAIPP bagi tempoh 2 tahun yang lalu sedang terlantar di Hospital atas masalah kesihatan. Apa mungkinkah itu merupakan salah satu alasan kenapa sampai sekarang tidak ada perlantikan terbaru? Awat tak ada orang lainkah yang layak memegang jawatan YDP MAIPP selain daripada yang dimuliakan Ustaz Elyas.

Saya cadangkan elok sangat jika YB Dr Mujahid dilantik memegang jawatan YDP MAIPP menggantikan yang berbahagia Ustaz Elyas Zakarian memandangkan beliau mempunyai masalah kesihatan buat masa ini.

Kalau nak diharapkan YB Ustaz Salleh Man menggantikan Ustaz Elyas Zakaria, tak payah cakaplah, dia memang lansung tak layak memegang jawatan tersebut. Kalau dalam beliau memegang jawatan Timbalan YDP diketika ketiadaan YDP dalam majlis mesyuarat Ustaz Salleh Man boleh kasi orang lain mempengerusikan mesyuarat, apa lagi yang boleh diharapkan kepada YB Salleh Man.

Akupun hairan macammana PAS boleh lantik orang macam tu jadi PesuruhJaya negeri Pulau Pinang. Apa yang boleh akau kata ialah memang Pas lansung tak ada hati nak memperkukuhkan kedudukan Pas di negeri Pulau Pinang takut diletakkan beban untuk bertanggung jawab terhadap kebajikan orang melayu di Pulau Pinang gamaknya.

Aklu mohon sangat-sangat agar perlantikan YDP MAIPP diberikan kepada YB Dr Mujahid Yusuf Rawa. Belaiu memang layak dan mempunyai pengalaman yang luas dalam pentadbiran organisasi. Biarlah MAIPP menjadi pemacu kepada kebangkitan orang Islam Pulau Pinanag di negeri yang dikuasai oleh DAP itu.

No comments:

Post a Comment

nang

kami sokong tok guru





TENGOK TV

Photobucket

HARGA MINYAK MENTAH