HOTPOWERS

nuf

Siaran Langsung dari Masjid Nabawi -

2
Makkah LiveTV

إذا لم يعمل البث يرجى الضغط هنا

Wednesday, February 08, 2012

Bukan 1, Tetapi 3 Kondo Mewah Keluarga Shahrizat di Singapura

Shahrizat Abdul Jalil mempertahankan diri dengan hanya mengatakan Rafizi Jambu dan ingin memberikan baju kurung merah putih kepada Rafizi. Hanya itu yang boleh dipertahankan Shahrizat berkaitan kemelut ‘balas duit’ NFC.

Kali ini Rafizi membuat pendedahan terbaru. Dengan dana NFC, dana rakyat berjumlah RM250 juta yang diberikan kepada NFC. Keluarga Shahrizat Abdul Jalil membeli dua lagi kondominium mewah di Marina Bay Suites, Singapura. Sebelum ini didedahkan keluarga Shahrizat membeli satu unit kondominium mewah Orchard Scotts.

Dua lagi kondominium dengan butir-butir terperinci yang didedahkan Rafizi seperti berikut;

Kondominium Pertama
Alamat: #08-01, Marina Bay Suites, 3 Central Boulevard, Singapore 018965

Hakmilik: Dato’ Seri Mohamad Salleh Ismail,Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh(rujuk muka surat 6, Sijil Hakmilik yang dikeluarkan Singapore Land Authority)

Harga: S$7,114,000 bersamaan RM17,205,209

Tarikh dibeli: 27 Mei 2010

Pembiaya: United Overseas Bank Limited (UOB)

Kondominium Kedua
Alamat: #11-01, Marina Bay Suites, 3 Central Boulevard, Singapore 018965

Hakmilik: Dato’ Seri Mohamad Salleh Ismail,Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh(rujuk muka surat 6, Sijil Hakmilik yang dikeluarkan Singapore Land Authority)

Harga: S$7,177,000 bersamaan RM17,357,575

Tarikh: dibeli 27 Mei 2010

Pembiaya: Malayan Banking Berhad (Maybank)

Kedua-dua unit ini terletak berhampiran dengan sebuah restoran mewah yang dimiliki dan dikendalikan oleh keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di Singapura, iaitu Brawn Steakhouse.

Rafizi juga mendedahkan pembelian dua buah kondominium mewah di Singapura ini menjadi satu lagi bukti bagaimana dana RM250 juta telah digunakan bagi tujuan peribadi untuk megumpul harta, sedangkan tujuan asal dana tersebut diberikan tidak dipenuhi.

Adakah Shahrizat mampu membuat bayaran balik bulanan pinjaman yang begitu besar. Persoalan lagi besar tentang kemelut ini. Anggaran yang dibuat Rafizi berdasarkan kadar pinjaman semasa dan tempoh bayaran balik 25 tahun menunjukkan keluarga Shahrizat Jalil perlu membayar RM173,000 sebulan untuk membiayai pinjaman kedua-dua kondominium tersebut.

Ini menimbulkan risiko besar berlakunya penyelewengan dalam pengurusan dana RM250 juta memandangkan mustahil Dato’ Seri Salleh Ismail dan anak beliau, Wan Shahinur Izran berpendapatan sebegitu tinggi untuk melangsaikan tanggungan hutang bulanan kepada bank-bank terbabit. Ada kemungkinan dana awam berjumlah RM250 juta itu diselewengkan kepada pelbagai syarikat yang dimiliki oleh keluarga Shahrizat Jalil di Singapura, sebahagiannya untuk menampung bayaran balik pinjaman kondominium yang dibeli.

Dengan pendedahan terbaru ini, jumlah keseluruhan harta peribadi keluarga Shahrizat Jalil yang ditampung oleh dana awam RM250 juta yang diberikan kepada NFC (baik dibayar secara terus atau melalui urusniaga timbal balik berdasarkan pendepositan dana yang besar) yang telah didedahkan setakat ini adalah seperti berikut:






Kini Shahrizat semakin panas. Tudung yang dipakai sedikit sopan selepas menunaikan umrah akan kembali terbuka kerana kepanasan ini. Shahrizat nak meng’alimkan diri dengan menunaikan umrah kelihatan tak berjaya. Berapa banyak pula baju kurung merah putih yang ingin dikirimkan Shahrizat kepada Rafizi supaya kelihatan lagi jambu.

Orang UMNO tentu berbangga kerana ada Melayu yang mampu memiliki kondominium yang begitu mewah di Kota Singa!!

No comments:

Post a Comment

nang

kami sokong tok guru





TENGOK TV

Photobucket

HARGA MINYAK MENTAH