HOTPOWERS

nuf

Siaran Langsung dari Masjid Nabawi -

2
Makkah LiveTV

إذا لم يعمل البث يرجى الضغط هنا

Wednesday, June 08, 2011

NEGARA KEBAJIKAN ALAAAA UMNO




Di bawah ini adalah negara berkebajikan yang diasaskan oleh Najib Razak :-

1) Menekan rakyat dengan kenaikan harga minyak, gula, elektrik yang menyebabkan harga barangan dan perkhidmatan semakin naik dan menyusahkan rakyat

2) Kos pendidikan dan perubatan semakin meningkat. Pinjaman pelajaran terpaksa dibayar oleh rakyat dengan dikenakan bunga (interest). Kerajaan seolah-olah berniaga dengan rakyat.

3) Menekan rakyat dengan undang-undang zalim seperti ISA, OSA, AUKU, Akta Polis dan lain-lain

4) Tiada kenaikan gaji atau kenaikan yang tidak dapat menampung kehidupan seharian sedangkan harga barangan semakin meningkat.

5) Pemimpin dan kroni semakin kaya dengan projek-projek sedangkan rakyat marhaen semakin miskin. Kekayaan dan kesenangan berlegar di kalangan mereka.

6) Rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya semakin membarah

7) Hanya mereka yang menyokong dan rapat dengan kerajaan dan BN yang mendapat bantuan sedangkan ramai di kalangan lain yang dinafikan hak mereka

8) Media terus dikongkong yang menyebabkan rakyat tidak mendapat maklumat yang tepat, adil dan telus.

9) Institusi masyarakat terus dikongkong dan dikawal supaya hanya penyokong dan ahli Umno/BN sahaja yang menjadi pemimpin walaupun mereka tidak layak dari segi ilmu, akhlaq dan karisma.

10) Institusi-intitusi yang penting seperti SPR, SPRM, JPN, kehakiman, keselamatan dan sebagainya terus diragui kredibiliti, ketelusan dan sebagainya kerana kongkongan BN.

No comments:

Post a Comment

nang

kami sokong tok guru





TENGOK TV

Photobucket

HARGA MINYAK MENTAH