HOTPOWERS

nuf

Siaran Langsung dari Masjid Nabawi -

2
Makkah LiveTV

إذا لم يعمل البث يرجى الضغط هنا

Saturday, April 17, 2010

Rahsia Najib pemenang ANTARA''kerana bertemu Obama




KUALA LUMPUR, 16 April - Tun Dr Mahathir Mohamad berkata bahawa dia tidak bersetuju dengan kerajaan Najib untuk pengeluaran sebuah RM76 kekalahan juta untuk menetapkan pertemuan antara Perdana Menteri dan Presiden AS Barack Obama awal pekan ini.


"Rapat yang baik tetapi untuk mengatakan wang ini dihabiskan kerana apa yang terjadi di masa lalu, saya tidak berfikir yang baik," kata bekas perdana menteri, membuang sampah tuntutan kerajaan diperlukan untuk menghabiskan jumlah wang yang sangat besar.

Menteri pada Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz telah didedahkan minggu ini jumlah yang dibayar kepada syarikat hubungan masyarakat global, APCO Worldwide, dan mendakwa itu perlu untuk "memperbaiki" hubungan Malaysia-AS tegang selama pemerintahannya 22 tahun dari 1981 hingga 2003.

"Aku tidak peduli," kata Dr Mahathir, ketika diminta komentarnya atas tuduhan Nazri's.

"Apakah hubungan yang baik atau buruk, faktanya adalah Amerika Syarikat tidak melakukan apa pun yang akan menunjukkan mereka tersinggung oleh kami," tambahnya, mengutip ketiadaan mengajukan aduan rasmi AS dengan pemerintahannya.

Dr Mahathir juga menunjukkan bahawa pelaburan dari Amerika Syarikat terus mengalir ke Malaysia.

"Kami tidak mendapatkan apa pun dari Amerika Syarikat," tegasnya, tapi dengan cepat membuat pengecualian bahawa negara adidaya dunia tentera telah diberikan "Satu juta Dolar AS" (RM3.2 juta dengan harga saat ini) ke Malaysia "bagi latihan kami pasukan bersenjata ".

"Mereka ingin kembali? Kami mempunyai satu juta dolar AS, "timpal dia.

Dr Mahathir bercakap kepada para wartawan selepas menyampaikan pidato kunci di sini, dalam hubungannya dengan perayaan ulang tahun ke 44 dari Majlis Amanah Rakyat (Mara), sebuah badan kerajaan yang ditubuhkan untuk membantu masyarakat adat.

Dia tampak tertarik dalam meneruskan masalah ini, mencatatkan bahawa ia tidak lagi berkuasa. Dia mencatatkan bahawa kerajaan Najib mempunyai kuasa untuk melakukan seperti itu melihat sesuai dengan dana persekutuan.

"Jika saya berkuasa, saya punya cara sendiri dalam melakukan sesuatu," katanya sambil tersenyum, capping subjek.

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=4060

No comments:

Post a Comment

nang

kami sokong tok guru





TENGOK TV

Photobucket

HARGA MINYAK MENTAH