HOTPOWERS

nuf

Siaran Langsung dari Masjid Nabawi -

2
Makkah LiveTV

إذا لم يعمل البث يرجى الضغط هنا

Wednesday, February 18, 2009

LETAK JAWATAN

Letak jawatan: Hasrat Elizabeth gopoh, silap atau komplot

PETALING JAYA: Dalam tempoh 12 jam selepas mengumumkan hasrat mahu meletakkan kedua-dua jawatan, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Elizabeth Wong nampak gaya berhadapan dengan dilema - harus kekal ataupun sebaliknya.

Ada yang bersimpati. Ada yang menyifatkan beliau sebagai pemimpin bertanggungjawab kerana sedia memikul "liabiliti moral". Ada yang menganggap ia keputusan terburu-buru. Ada yang menyifatkan sebagai gimik ataupun mencari populariti.

Dalam tempoh dua minggu, WOng merupakan pemimpin kedua Parti Keadilan Rakyat (PKR) berbuat demikian. Awal minggu lalu, ADUN Bukit Selambau di Kedah, V. Arumugam juga meletakkan jawatan ekoran skandal moral.

Wong merupakan pemimpin keempat berhadapan dengan isu "skandal" selepas ADUN Changkat Jering dan Behrang yang kini bertindak sebagai wakil rakyat Bebas selepas keluar PKR bulan lalu.

Malah ada yang menganggap perkembangan semasa sebagai strategi PKR dan Pakatan Rakyat untuk menghadapi persekitaran politik semasa.

Segelintir penyokong Wong menganggap PKR tidak memberikan sokongan padu kepadanya dan membiarkan tekanan ke atas beliau berterusan.

Sehingga awal pagi ini blog Wong menerima lebih 400 komen dengan hampir kesemuanya menyatakan sokongan kepada beliau sambil menggesanya tidak meletakkan jawatan. Mereka mahu PKR menolak hasrat beliau.

No comments:

Post a Comment

nang

kami sokong tok guru





TENGOK TV

Photobucket

HARGA MINYAK MENTAH